Русенската публика ще види нещо нестандартно като визия, макар и реално за времената, в които живеем, съчетана със сценична игра и блестящи солисти, сподели на пресконференция режисьорът на операта „Тоска“ Орлин Анастасов. Премиерата на новото заглавие от репертоара на Държавна опера-Русе ще се състои на 25 февруари от 19 ч в Доходното здание.
Орлин Анастасов разказа, че постановката е направена с много голямо желание, тъй като е време такива визуални спектакли с 3D мапинг да влязат и в България. Те присъстват от дълго време на световните оперни сцени. Режисьорът признава, че работата не е била никак лесна, тъй като на сцената ще има 13 пана на различна височина и дълбочина, върху които ще върви мултимедия. Ако солистът застане на неточното място, ще хвърли сянка и ще пречи на визията.
„Хубавото е, че всеки един от солистите вече е пял своята роля в „Тоска“, но сега има и предизвикателство пред себе си. Изключително важна е ролята на партитурата – работил съм много Пучини, много неща са написани вътре, но и много не са. На премиерата публиката я очакванещо много запомнящо се“, каза още Анастасов.
Той се е доверил за визуалната част и 3D мапинга на Полина Герасимова, с която е работил в Италия. Полина Герасимова сподели, че е запазила епохата, но се постарала да я представи по един съвременен и по-модерен начин.
Диригентката Вилиана Вълчева определи „Тоска“, която е дирижирала и преди, като една изключително трудна творба. Както всички опери на Пучини, и това заглавие е много комплексно. Задачата й като диригент е да изкара от партитурата максимално драматургията, която е във всяка една нота.
Оперната прима Цветелина Василева, която ще пее Тоска, сподели, че това е една от любимите роли на всяко едно сопрано. Самата тя смята, че с годините е преоткрила и обогатила образа, който да представи така, че да докосне публиката.
Баритонът Добромир Момеков определи ролята си на Барон Скарпия като страхотна и похвали интересните режисьорски решения на Орлин Анастасов.
Тенорът Борис Луков в ролята на Марио Каварадоси има привилегията да учи партията си от клавира на самия Любомир Пипков, който някога е работил с бабата на Борис Луков – също оперна певица. „Пучини е любимият ми оперен композитор, защото той дава на тенора пълно разгръщане на потенциала му и отгоре“, каза Луков. За него образът на Марио Каварадоси е на човек, изпълнен с любов.